A csomópont átalakításakor a kerékpáros és a gyalogos közlekedés biztonságosabbá tétele volt ez egyik kiemelt szempont. Emellett cél volt a troliközlekedés meggyorsítása is, hogy a tömegközlekedési járművek ne rekedjenek meg az autók között a csúcsforgalomban.
Korábban volt egy olyan elképzelés, hogy körforgalmat alakítanak itt ki, amely biztosítja majd az átjutást a rakpartra is, ám ez annyira lelassította volna a forgalmat, hogy a trolibuszok ismét a feltorlódott gépkocsisorban rekedtek volna. Ezt végül is elvetették. A végső megoldás az lett, hogy a trolibuszok számára szélesebb sávot alakítottak ki, amelyet a kerékpárosokkal közösen használhatnak. Így már elférnek a járművek a másik közlekedési sávban a piros lámpánál várakozó személyautók mellett, a kerékpárosok pedig egy rövid átvezető szakasz segítségével biztonságosan ráhajthatnak a József Attila sugárút kerékpársávjára.
A felújítás részeként áthelyezték a megállókat is, az egyiket a Belvedere elé, a másikat pedig a Novotel oldalába. Ezzel egy időben új nevet is kaptak a megállók, amelyek immár a „Glattfelder tér” nevet viselik. Mindkét oldalon fedett buszvárót alakítottak ki, így esőben, hóban, szélben, tűző napsütésben is védik a járművekre váró utasokat. Két információs tábla is helyet kapott a megállókban, melyek segítségével nyomon lehet követni a járatok érkezését. A közlekedés átalakítására azért is volt szükség ezen a területen, mert így könnyebb az átszállás a 3-as, 3F-es, valamint a négyes villamosok irányába, és a 20-as 24-es számú buszok felé is rövidebb lesz az út.
A kerékpárosok számára jó hír, hogy a Stefánia sétány felől érkezők, most már közvetlenül kanyarodhatnak rá a körútra, onnan pedig a Felső-Tisza part irányába folytathatják útjukat, és ugyanez érvényes a másik közlekedési irányban is. Új zöldfelületeket is kialakítottak a Novotel melletti téren, ugyanis a régi betonborítást feltörték, egy részét kilinker burkolattal látták el, több helyen viszont parkosítottak.