Az 1990-es évek óta végeznek 3 évente utasszámlálást Szegeden. 2012 és 2015 között 35.000-rel csökkent a tömegközlekedést használók száma; 2015 és 2018 között viszont már csak 12.000-rel. A 2018-as mérés során 154 ezer 700 utast számoltak összesen a szegedi járatokon, az SZKT-t és a DAKK jegybevételei pedig tavaly emelkedésnek indultak.
Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester elmondta, több fejlesztést is végrehajtottak a tömegközlekedésben. Szegeden elsőként érhető el wi-fi a járműveken, valamint már bankkártyával is megválthatók a menetjegyek a buszon, villamoson. Minden bizonnyal ezeknek is köszönhető, hogy lassult az utasok lemorzsolódása.
Az utasszám csökkenés lassul és az is jó hír, hogy sokan a kerékpáros közlekedést választják a buszok, trolik, villamosok helyett. Hiszen ha az autós forgalom növekedne tovább, az komoly dugókat okozhatna. A helyi tömegközlekedés finanszírozása viszont komoly terheket ró az önkormányzatra.
Az alpolgármester kiemelte, az önkormányzat legnagyobb problémája, hogy az állam kivonul a közösségi közlekedés finanszírozásából, tehát egyre többet kell a városnak hozzátenni a diákbérletek finanszírozásához, illetve a nyugdíjasok utazási költségeinek fedezéséhez.
Nagy Sándor elmondta azt is, hogy járatritkításokra, módosításokra nem lesz szükség, mint az előző utasszámlálás után. Inkább kisebb korrekciókra lehet számítani egyes útvonalakon, de ezek is csak a nyári menetrend indulásakor léphetnek majd életbe.