Tavaly júniusban költözött a Dugonics téri régi helyéről a Széchenyi térre a Tourinform iroda. Az új iroda sokkal frekventáltabb helyen van, könnyebben megtalálják a turisták.
Ács Szilvia, a Szeged és Térsége Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője elmondta, a sokkal tágasabb, európai színvonalú helyiség hamar népszerű lett a szegediek, illetve a városba érkező turisták körében, gyakorlatilag megduplázódott a látogatóik száma.
A turisztikai ágazat évek óta dinamikusan fejlődik hazánkban. Ezt Szegeden is lehet érezni, 2018-ban csak októberig már nagyjából 8%-os bővülést tapasztaltak a szakemberek. Folyamatosan nő a vendégek és az itt eltöltött vendégéjszakák száma. A mediterrán hangulat, a város építészete és a gazdag programkínálat nemcsak a hazai vendégeket, de a szerb, román és német turistákat is vonzza Szegedre. A látogatók számának növelése a cél 2019-ben is.
Ács Szilvia szerint sokkal több szerb vendéget lehetne Szegedre csábítani, illetve a hazai turizmusban is jelentős potenciál van. Ezen a piacon az online jelenlétet szeretnék megerősíteni,mivel a visszajelzések azt mutatják, egyre többen a különböző tematikus, illetve a szálláskereső oldalakról érdeklődnek a város iránt.
Hozzátette, a város vonzóképességét növelik azok az önkormányzati beruházások is, amelyek a közeljövőben elindulnak. Egy megújuló Széchenyi tér, egy Stefánia vagy egy modern Móra Ferenc Múzeum sokakat csábíthat majd Szegedre.