SZEGEDI HÍRHATÁR - A legnagyobb elismerés az elégedett vendég - interjú Bakos Orsolyával

SZEGEDI HÍRHATÁR
   
 2024.04.23.
 Kedd
Ma Béla napja van.
Holnap György napja lesz.
   EUR árfolyam
   </R Ft
   CHF árfolyam
   </R Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2014. 11. 15. 15:25     


A legnagyobb elismerés az elégedett vendég - interjú Bakos Orsolyával
A novemberi nap még kellemesen simogat a teraszon, a sötétbarna asztalon forró ristretto gőzölög. Szeged már-már ikonikusnak számító éttermében, a Tiszavirágban beszélgetünk Bakos Orsolyával, a ház háziasszonyával. Múltról, jelenről, jövőről.

Nagyon sok szegedi emlékszik még a Tiszavirág zónázóra, mely évtizedekkel ezelőtt sokak kedvelt helye volt. Hogyan jött az ötlet, hogy újra megnyissa kapuit az egykor kultikus hely?


B.O.: Régi emlékek fűzik családunk több tagját a régi Tiszavirághoz. Sajnálattal néztük, hogy válik az idő martalékává napról napra ez a gyönyörű műemlék épület. Az épület árverezésekor a régi falak között sétálva azonnal elkezdtünk ötletelni mit is lehetne belőle létrehozni. Ezen felbuzdulva vettünk egy mély levegőt és belevágtunk az akkor még ismeretlenbe.

 

Most a homlokzat kivételével semmi sem emlékeztet a korábbi vendéglőre? Ki álmodta meg ezt a nem mindennapi dizájnt, mi az amit tudhatunk a kialakításról, a berendezésről?


B.O.: Pedig ha figyelmesen körbenéz az ember megtalálhatja az utalásokat a régi vendéglőre , cipészműhelyre, kalapszalonra, zsidó ékszerész manufaktúrára. Büszkén őrizzük a jelenlegi bár falán néhai Tiszavirág Zónázó feliratot, mely egykor a ház homlokzatát díszítette. A felújítás során elsődleges szempont volt a műemlék elemek kihangsúlyozása, és egy olyan családias hangulat létrehozása, ahol otthon érzi magát minden szegedi és a városba látogató utazó.

 

Egy korábbi interjúban úgy nyilatkozott, hogy megpróbálják majd Szegedet felvinni a gasztronómia térképére. Hogyan látja az elmúlt két évet? Mennyiben sikerült teljesíteni küldetésüket?


B.O.: A legnagyobb elismerés az elégedett vendég, és egyre több a törzsvendégünk. Az a tapasztalatunk, aki egyszer eljön és kipróbálja akár a hotelt, a kávézót vagy az éttermet, szinte biztosra vehető, hogy törzsvendégünké válik. Hátradőlni sohasem szabad, folyamatosan kell menni előre, legyen szó helyi alapanyagok felkutatásáról, régi receptek újraértelmezéséről vagy akár a munkatársaink folyamatos képzéséről. Azt hiszem a Tiszavirág Csapat összes dolgozója nevében mondhatom, olyan nincs, hogy a kemény kitartó munkának ne lenne gyümölcse.

 

Nézve a hely kínálatát, nem a klasszikus választékot fedezhetik fel a betérők? Mennyire nyitottak a vendégek erre az újszerű vendéglátásra, hogyan fogadják az Önök által komponált ételeket?


B.O.: Egyre több olyan vendégünk van, akinek ez a műfaj azonnal értelmezhető. Mindig vannak helyi, klasszikus szegedi ételek az étlapunkon. Nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy az étlapunkon Szeged és környékének régi ízeit is felfedezhessék, megkóstolhassák vendégeink. Pár hete már 3 fogásos Szegedi ajánlattal is segítünk megtapasztalni városunk elfeledett ételeit: Füstölt ponty, harcsa, paprika krém, savanyú káposzta ; Alföldi pacalpörkölt borjúlábbal, főtt burgonya valamint egy 1913-as recept alapján készült desszert: a Kossuth torta.

 

 

Sokan „félnek” a Tiszavirágtól, hallani olyan hangokat, hogy drága, túl elit. Mit üzenne a hezitálóknak?


B.O.: Stílusában egyedülálló, de külföldön egy majdnem átlagosnak mondható hely lennénk. Számunkra fontos, hogy az alapanyagok minősége kifogástalan legyen, és mindezt olyan helyen, ahol fiatalos, mosolygós a személyzet, akik büszkék arra, hogy szülővárosukban egy ilyen helyen dolgozhatnak. Normál árakkal dolgozunk, ahol a saját pénztárcájához mérten mindenki megtalálja a neki legmegfelelőbbet. Keddtől-péntekig ebéd menüvel várjuk a vendégeket, ahol 3 fogást 2.190 Ft-ért kínálunk. Áraink A 180 Ft-os presszó kávénk mind árban mind minőségben verhetetlen. Az ételek ára, azok minősége, valamint az alapanyagok magas színvonala miatt lehet, hogy nem a legalacsonyabb árfekvésű a városban, viszont sok étteremmel ellentétben mi nem számolunk fel külön a köretért, a salátáért, kompletten felépített ételeink vannak, melynek így komplexen van az ára kikalkulálva. Így átgondolva már nem is biztos, hogy drágábbak vagyunk más éttermeknél, nem is beszélve az ár-érték arányról. A hezitálóknak bátran merem ajánlani, hogy próbáljanak ki minket!

 

Tavaly komoly vita alakult ki a szegedi halászléről, ahol Ön igen kritikusan fogalmazott. Hogyan látja a város gasztronómiai állapotát?


B.O.: Úgy gondolom joga senkinek sincs ítélkezni, mindenki a saját értékrendjén belül tud minősíteni. Az viszont biztos, hogy a halászlé esetében is, ami állandóan szerepel étlapunkon, az elkészült étel íze az alapanyagok minőségében és a szakértelemben rejlik. Hiába van megfelelő szakértelem, tapasztalat, kreativitás, ha azt nem jó minőségű halból készítjük, elmarad az íz élménye, és ez fordítva is teljesen igaz Úgy gondoljuk, hogy a tendencia az emberek részéről is egyre inkább az, hogy szeretnének minőségi alapanyagokból készült finom ételeket enni, és ehhez előbb vagy utóbb az éttermeknek is alkalmazkodniuk kell.

 

Az idén másodszorra is előkelő helyen végeztek a Gault&Millau magazin által végzett értékelésen. Mi a titka a folyamatosan jó teljesítménynek?


B.O.: Hiszünk abban, hogy, ha olyan emberek dolgoznak együtt, akik hisznek a közös célban, lelkesedéssel tekintenek a munkájukra és szakmailag is megfelelnek a kritériumoknak, nagy baj nem lehet. Nem vagyunk könnyű helyzetben, köztudott, hogy a vendéglátást az egyik terület, ami legjobban szenved attól, hogy a fiatalok külföldre költöznek és ott próbálnak szerencsét. Mi egy olyan környezetet tudunk nyújtani a dolgozók számára, ami miatt még akár hazaköltözni és érdemes. Rendszeresen kóstolunk bort és ételt egyaránt, tesztelünk, kísérletezünk, csoportosan utazunk új ízeket felfedezni.

 

Milyen terveik vannak a következő egy évben? Szeretnének-e érdemben változtatni eddigi szemléletükön?


B.O.: Próbálunk az emberekhez még közelebb kerülni. Szeretnénk, ha egyre többen járnának „haza” a Tiszavirágba, mert – hiszen nemcsak a férfi, hanem minden ember szívéhez a gyomrán át vezet az út.

 

Köszönöm szépen.

 


További hírek

  Nehogy tragikus hős legyen
2024. 04. 21. 10:22 hirhatar.hu
  Állami revizorok ellenőrzik titokban a betegeket a kórházakban
2024. 04. 21. 10:22 hirhatar.hu
  A bántalmazott nép és a kritikát nem tűrő remény
2024. 04. 21. 10:22 hirhatar.hu
  Balog Zoltánt saját hittársai jelentették fel a zsinati bíróságon
2024. 04. 18. 17:49 hirhatar.hu
  Havas Henrik építené Gattyán György médiabirodalmát
2024. 04. 18. 17:49 hirhatar.hu
  Vitézy Dávid szerint öt éven belül megépülhet a vidámpark Budapesten
2024. 04. 18. 17:49 hirhatar.hu
  Magyar Péter, a hiányzó hős
2024. 04. 13. 08:33 hirhatar.hu
  Bodrogi Gyula 90 éves lett
2024. 04. 13. 08:33 hirhatar.hu
  A világ legnagyobb IT vállalata tarol a használt laptopok piacán is
2024. 04. 12. 14:15 hirhatar.hu
  Voltak turistaházaink a Budai-hegyekben is
2024. 04. 09. 19:50 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport